środa, 19 września 2012

prośba o pomocne rady

Witam :)
trochę przez przypadek stałam się właścicielka takiego oto stolika. W zasadzie wymiarami idealnie pasuje do kuchni i dlatego chcę go zatrzymać. Właściciel powiedział jednak, że stół posiada ślady po kornikach. Ponieważ ja się w ogóle nie znam na odnawianiu starych mebli, chciałabym prosić o kilka rad, jak przywrócić stolikowi fajny wygląd. Przede wszystkim- jeśli są ślady po kornikach, to jest możliwe że one jeszcze w drewnie są? jak zapobiegawczo 'wywabić' korniki ze środka? czy taką akcję można przeprowadzić w blokowych warunkach mieszkaniowych? Napiszcie proszę kilka słow, co począć z tym mebelkiem, żeby go nie zniszczyć.

6 komentarzy:

  1. Witaj, stoliczek cudny. Niestety, ja nie bardzo Ci pomogę, bo nie znam się na tym, ale myślę, że jeśli zajrzysz do castoramy, to tam na pewno Ci pomogą w kwestii tych korników. Reszta będzie na pewno prostsza, choć czasochłonna. Będziesz musiała przeszlifować papierem ściernym całość, a następnie gąbeczką lub wałeczkiem nanieść farbę. To zależy, jaki efekt chcesz uzyskać. Potem może lakier? Czytałam to u którejś z dziewczyn na jej blogu, ale nie pamiętam gdzie ;(
    Życzę powodzenia i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie martw się i ratuj stolik. W sklepach typu castorama, są srodki, które zwalczą kornika. Dołaczona jest instrukcja, często tez strzykawka, którą trzeba preparat wkropić w każdą dziurkę. Potem zatrzeć ciepłym.tzn. bardzo miękkim woskiem. Stolik bardzo ładny
    Pozdrawiam serdcznie.!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja droga jeśli stoi u Ciebie ten stolik jakiś czas sprawdź dokładnie czy nie sypie się z niego jasny proszej - drobniutki jak mąka, sprawdź czy nie ma go w szufladzie - jeśli nie -zwierzaki są raczej nieobecne , Możesz zakupić sobie zapobiegawczo preparat Starwaxa w sprayu z taką wąską rurką do aplikowania - ruskę montujesz do opakowania, drugo konoec w dziurką po szkodniku i delikatnie pryskasz - będzie się rozpryskiwało poza dziurkę - wycieraj papierowym ręcznikiem. Po zabiegu możesz owinąć mebel streczem na kilka dni żeby się goście podusili i gotowe . Ja bym zeszlifowała i pociągnęła woskiem - tez starwaxa - delikatnie można zmienić kolor - ale woskiem tylko 1-2 tony , za to łatwo się nakłąda i jest ekologiczny - trzeba jednak potem woskować raz na dwa trzy tygodnie . Pozdrawiam i powodzenia . Dagmara

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuję wam za rady :) stolik już jest w domu, na razie go wyszorowałam i teraz obserwuję, czy korniki się pojawią. Blat jest z jakiegoś dziwnego tworzywa, coś jakby płyta lakierowana ( ?), nie wiem jak do tego się zabrać... nic to-na razie i tak OBSERWACJA. A co dalej? będę zdawać raport :)
    Pozdrwaiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Stolik bardzo ładny!!!ja kupowałam preparat od korników ale używałam go na dworze , bo bardzo smierdziało...może sa jakieś takie mniej zapachowe preparaty, musiałabys popytać ..
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  6. Stolik rewelacyjny. Musisz zastosować preparat na korniki, bo one mogą przejść na inne drewniane rzeczy w Twoim domu.
    Buziaki
    K.

    OdpowiedzUsuń