Niedzielne zwiedzanie- Ojcowski Park Narodowy

W sobotę mąż wymyślił, że następnego dnia pojedziemy sobie do Ojcowskiego Parku Narodowego :-) Ponieważ wycieczka taka już dawno chodziła mi po głowie, bardzo się ucieszyłam. Zapakowaliśmy więc jedzonko na mały piknik, zaopatrzyłam się w aparat i ruszyliśmy.












Na wycieczkę zrobiłam Sałatkę z pora:

1 por
4 jajka ugotowane na twardo
słoik selera konserwowego
p[uszka kukurydzy
3 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyzki majonezu
sól, pieprz

Por przekroić wzdłuż, na pół, pokroić w piórka, sparzyć gorącą wodą. Jajka pokroić w niebyt drobną kostkę; kukurydzę i seler odsączyć. Wszystkie składniki przełożyć do miski, wymieszać. Polać sosem przygotowanym z majonezu wymieszanego z jogurtem; doprawić do smaku.


Nie mogło zabraknąć czegoś na deser- Ciasto z jabłkami:

2-3 jabłka; sok i skórka z cytryny
15dkg miękkiego masła
125g cukru
1 torebka cukru wanilinowego
3 jajka
25dkg mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1-2 łyżki mleka
sól

Jabłka obrać, podzielić na ćwiartki.
Masło ukręcić w misce , dodawać stopniowo cukier, cukier wanilinowy, szczyptę soli, skórkę z cytryny, a na koniec pojedyńczo jajka.
Piekarnik nagrzać do 200 st. C. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, dodać do masy jajecznej i rozrobić z mlekiem na półpłynną masę.
Wylać ciasto na wysmarowaną tłuszczem blachę. Na wierzchu ułożyć plasterki jabłka.
Piec ok 40-50min. Przed podaniem posypać cynamonem i cukrem pudrem.




Musimy jeszcze wrócić w te rejony, gdyż nie udało nam się dotrzeć do Jaskini Łokietka :-)
Już się nie mogę doczekać ...

Komentarze

  1. Uwielbiam tamtejsze okolice. Byłam w ubiegłym roku i mam nadzieję, że wrócę wkrótce może nawet na dłużej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Koniec lata na wsi

Cytrusowa mikstura dla smaku i zdrowia

Kalendarz adwentowy- jak go zrobić, będąc pracującą na etacie matką ?