Ulubione muffinki

Przepisów na muffinki są setki. Łatwość i szybkość ich przygotowania powodują, że mają znaczna przewagę nad pieczeniem tradycyjnych ciast. Kiedy mam ochote na coś słodkiego, to  po prostu biorę kilka składników i działam. Ze wszystkich przepisów, które mam w domu, każdy wypróbowałam chociaż raz. Wiele z nich zagościło nieco częściej na naszym stole. Ale są muffinki, które pojawiają się bardzo często. Uwielbiam je za maślany smak ciasta i różaną konfiturę, której jestem fanką. Sprawdzają się jako przekąska do kawy, w towarzystwie herbaty podczas pikniku, a nawet jako 2 śniadanie co jakiś czas dla córki :)


Muffinki z nadzieniem różanym

* 1/2 kostki masła
*szklanka jogurtu 
*jajko
* 2 szklanki mąki
*szklanka cukru
*łyżeczka proszku do pieczenia
*1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
*konfitura różana

W rondelku rozpuszczamy masło; do przestudzonego dodajemy jajko, jogurt i dokładnie mieszamy.
Suche składniki mieszamy dokładnie ze sobą i wlewamy składniki mokre. Mieszamy tylko do pierwszego połączenia się składników. Wykładamy foremki ciastem do 1/3 wysokości, na ciasto dajemy łyżkę konfitury i przykrywamy łyżka ciasta. Pieczemy ok 20-25min w temp. 180st. 






Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Koniec lata na wsi

Cytrusowa mikstura dla smaku i zdrowia

Kalendarz adwentowy- jak go zrobić, będąc pracującą na etacie matką ?